16 april 2021

Het woord is aan...

SGP-Middelburg

Ommetje…

Al lopend door de straten en buitengebied van Middelburg loop ik vaak wat te denken en laat mijn gedachten soms de vrije loop. Het blijkt goed voor je lichaam te zijn, maar ook voor je hersenen, dagelijks een ‘ommetje’ te maken. Zeker met al dat thuiswerken is buiten lopen een fijne afwisseling. Daarom kunt u mij dan ook op diverse plekken tegen komen. En mocht dat zo zijn, dan nodig ik u uit om mee te lopen en zo een praatje te maken, dan kunnen we samen nadenken over de politiek en over al wat ons zo bezig houd. U mag me ook mailen om samen een ommetje te maken p.moens67@gmail.com.

Toch doe ik ook wel eens een onaangename ervaring op tijdens zo’n ommetje. Het valt me op dat ik steeds meer uitwerpselen van honden tegen kom op de voetpaden, ja zelfs aan de rand van de tuinen of in de plantsoenen in de wijken. En als er iets smerig is, dan is het dat wel!

Als wij onze hond gaan luchten, nemen we altijd een ‘poepzakje’ mee en het is een kleine moeite dit op te ruimen. Hondenbezitters doen jullie ook mee? Zo houden we Middelburg schoon! En de hondenbezitters die dit altijd al doen, bedankt! Goed bezig!

Maar helaas kom je ook andere zaken tegen, zoals hierboven op de foto. Erg jammer...

Paul Moens